Celem działania jest zastosowanie innowacyjnej formy działania w budowaniu tożsamości oparte na symbolach historycznych oraz narodowych i uczestnictwo w kulturze młodych ludzi z terenów wiejskich. W pracy bibliotekarskiej obserwujemy, że młodzi ludzie nie doceniają obecnie wartości związanych z tożsamością narodową i symbolami historycznymi, które są ich wyrazem. Projekt wpisuje się w obecnie popularne zjawiska, jakim jest przejście do świata wirtualnego i odnosi się mediów, w których młodzi ludzie obecnie funkcjonują. Zaplanowano działania w oparciu o diagnozę przeprowadzoną w środowisku nastolatków i wykorzystaniem zgromadzonej wiedzy na temat przemian w ich mentalności, wrażliwości i ich potrzebach. Dla dorastających nastolatków grupa rówieśnicza jest bardzo ważną grupą odniesienia i autorytetem przy podejmowaniu decyzji. Wymiana informacjami z kolegami i rówieśnikami inspiruje tą grupę najbardziej przy ustosunkowywaniu się do historii, tradycji i symboliki. Jest to drugie po Internecie pod względem popularności źródło budowania postaw i tożsamości. W związku z czym realizatorzy wykorzystają obydwa źródła inspiracji przy zastosowaniu nowoczesnych technologii i nowych mediów – jako najbardziej efektywne środki współczesnej komunikacji, a także działania na rzecz włączenia grupy docelowej w ich przygotowania poprzez ich udział w cyklu spotkań oraz warsztatów i samodzielne stworzenie całości odcinków videobloga. W realizacji projektu nawiążemy współpracę z instytucjami na szczeblu lokalnym i ogólnopolskim tj. z bibliotekami wojewódzkimi oraz 500 szkołami celem zamieszczenia na stronach www baneru oraz linku do prowadzonego videobloga. Kluczowym dla realizacji celów projektu będzie promocja symboli historycznych i narodowych wśród młodzieży oraz ich rodziców i opiekunów, nauczycieli, bibliotekarzy i innych grup społecznych. Długofalowym efektem projektu będzie podniesienie znajomości symboli historycznych oraz narodowych i ich znaczenia i wzmocnienie tożsamości narodowej.